#JestemPewna, bo działam, bo widzę siłę kobiet manifestującą się w naszej zdolności do przezwyciężania trudności i wspierania się nawzajem w każdym wyzwaniu, bo wiem, że mam wpływ na swoją przyszłość, bo szukam i znajduję plusy w każdej sytuacji, bo wierzę w ludzi i ich potencjał, bo wiem kim jestem, bo wiem, że niemożliwe nie istnieje, bo jestem kobietą, która ma poczucie własnej wartości...
W Warszawie pod koniec lutego odbyła się premiera kampanii społecznej #JestemPewna, zrealizowanej w ramach już dziesięcioletniej inicjatywy SUKCES JEST KOBIETĄ. Kampania to wspólny projekt kilkunastu polskich przedsiębiorczyń, które tym razem chcą podkreślić, jak ważne jest, aby kobiety doceniały swoje umiejętności i dzięki temu rosły zawodowo w siłę. Wcześniej aktywne prospołecznie businesswomen poruszały w mediach m.in. tematy nierówności na rynku pracy w kampanii #ToTylkoPłeć, czy też sposoby na podniesienie się po pandemii w kampanii #BiznesSięNiePoddaje.
Ostatnie dostępne badanie pewności siebie* wśród Polek i Polaków przeprowadzone przez Uniwersytet WSB Merito (dawniej: Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie), w którym udział wzięli pracownicy 7 dużych korporacji zatrudniających w Polsce potwierdza powszechny pogląd, że kobiety są z siebie mniej zadowolone niż mężczyźni. Mają niższe niż mężczyźni poczucie skuteczności oraz są mniej odporne na krytykę, a jedyny obszar, w którym wypadają lepiej od mężczyzn, to poczucie własnej atrakcyjności. Nawet co druga kobieta deklaruje negatywne myślenie o sobie (56 proc.), co czwarta jest tego nomen omen pewna (26 proc.)!
Badacze zapytali też Polaków czy kobiety mogą być szefami. Co prawda 82 proc ankietowanych kobiet i mężczyzn deklaruje, że wierzy w kompetencje kobiet do pełnienia funkcji kierowniczych. Jednak na deklaracjach się kończy Z tym poglądem faktycznie utożsamia się jedynie 27 proc. badanych! Dotyczy to w równym stopniu mężczyzn, jak i kobiet.
I właśnie na takie podejście do tematu pewności siebie postanowiły zareagować praktyczki biznesu. – Pomysł na tę kampanię narodził się z inicjatywy naszych Bohaterek, aktywnych nie tylko zawodowo, ale również wrażliwych na edukację i wyrównywanie szans kobiet na rynku pracy. Podczas wielu rozmów, prowadzonych przy okazji sesji zdjęciowych, wywiadów i realizacji, to właśnie same przedsiębiorczynie poruszyły temat pewności siebie, tej biznesowej, jak i życiowej – mówi Aneta Zadroga, prezeska Grupy Medialnej LIFESTYLE, twórczyni inicjatywy SUKCES JEST KOBIETĄ, w ramach której realizowana jest kampania #JestemPewna. – Niestety, nasze pokolenie było wychowywane raczej w nurcie „siedź w kącie, aż cię znajdą” czy „dzieci i ryby głosu nie mają”, poprzez „dziewczynki powinny być ciche i grzeczne”, etc. Pokłosie tego widać bardzo dobitnie w polityce, w biznesie, w mediach. To właśnie musi głośno wybrzmieć, a dobre wzorce, zdrowej pewności siebie muszą pójść w świat. A kto może być lepszym głosem docierającym do młodych Polek, niż praktyczki biznesu, które od lat odnoszą sukcesy? – dodaje.
A doświadczenie Bohaterek kampanii #JestemPewna jest rzeczywiście imponujące. Udział w inicjatywie wzięły: Bogumiła Sroka, Brylantowa Managerka marki Forever (FLP), Sylwia Mokrysz, Prokurent firmy MOKATE S.A., Mirella Piwiszkis, Założycielka firmy INSPIRE, Krystyna Szeja, Założycielka firmy budowlanej BAKS, Sylwia Pikul, Współtwórczyni marki VIP Dystrybucja, Wioletta Podstawka, Central Eastern Europe Recruitment Centre Lead, DHL Supply Chain, Agata Wydmańska, Head of Marketing&Communications CEE, DHL Supply Chain, Katarzyna Matuszewska, Operation Excellence Director CEE, DHL Supply Chain, Agnieszka Owczarek, Prezeska w QUAEL Sp. z o.o., Agnieszka Kośnik-Zając, Twórczyni marki BABIANA, Beata Hudziak-Nagórska, Prezeska Kancelarii 8TAX, Katarzyna Szulim, Prezeska Commfort Safety, Monika Chajęcka, Prezeska WelcomeFinance, Danuta Ochał, Wiceprezeska firmy LaserTec S.A., Joanna Nogaj-Ossowska, Kosmetologia medyczna i estetyczna, Wioletta Flach, Prezeska marki Chlordioxid Academic Polska, Marzena Kulesza, założycielka marek: Qul-Dent i MA PERLA. Gościnią specjalną podczas premiery była Klaudyna Cichocka-Volkov, Założycielka alternatywnej szkoły podstawowej Łobuziaki we Wrocławiu.
Premierę rozpoczął wernisaż w Zbylut Galerii w DM KLIF. Na wystawie podziwiać można było plakaty 17 Bohaterek kampanii #JestemPewna, na których każda z nich podzieliła się swoim osobistym mottem, dotyczącym pewności siebie – zawodowej i życiowej.
Po wernisażu odbyła się merytoryczna debata w ramach inicjatywy K2 Spotkania na Szczycie, którą poprowadziła Małgorzata Ohme, dziennikarka i psycholożka. – Pewność siebie jest nam potrzebna. Musimy się jej uczyć i budować ją w sobie – mówiła prowadząca.
– Dziękuję wyjątkowym Bohaterkom kampanii i najlepszemu Zespołowi świata za kolejny wyjątkowy i wyróżniający się na polskim rynku medialnym projekt, który małymi krokami przybliża Polki do zajmowania faktycznie należnego im miejsca w przestrzeni biznesowej – podkreśliła Dagmara Wójcik-Jędrzejewska, koordynatorka kampanii z GM LIFESTYLE.
Zdjęcia z kampanii można osobiście cały czas podziwiać w Zbylut Galerii w Domu Mody KLIF w Warszawie. Wiosną na rynku ukaże się 9. edycja książki SUKCES JEST KOBIETĄ – Łączy nas Biznes, w której znajdą się obszerne wywiady ze wszystkimi Bohaterkami kampanii. Inicjatywa będzie również promowana przez cały 2024 rok na wydarzeniach, konferencjach i warsztatach w całej Polsce, które podejmują temat kobiet z biznesie.
Oto, co pewność siebie oznacza dla Bohaterek kampanii:
Sylwia Mokrysz – #JestemPewna, bo działam zgodnie ze swoim sercem.
Agnieszka Owczarek – #JestemPewna, że pewność siebie budujemy w oparciu o przekonanie o samym sobie.
Agnieszka Kośnik-Zając – #JestemPewna, że siła tkwi w determinacji, odwaga w nowych wyzwaniach, satysfakcja w spełnianiu marzeń.
Monika Chajęcka – #JestemPewna, wiem, że pozytywna energia i dobre relacje z ludźmi zawsze budują biznes, gospodarkę i szczęście.
Agata Wydmanska – #JestemPewna, bo widzę siłę kobiet manifestującą się w naszej zdolności do przezwyciężania trudności i wspierania się nawzajem w każdym wyzwaniu.
Katarzyna Matuszewska – #JestemPewna, bo wiem, że mam wpływ i że razem możemy więcej.
Wioletta Podstawka – #JestemPewna, bo szukam i znajduję plusy w każdej sytuacji.
Katarzyna Szulim – #JESTEMPEWNA, bo… doświadczanie życia jest najlepszą siłą napędową tego pewnika.
Bogumiła Sroka – #JestemPewna, bo wierzę w ludzi i ich potencjał. Inspiruję do działania, tworzenia i budowania lepszego świata, opartego na współpracy i empatii.
Krystyna Szeja – #JestemPewna, bo wiem kim jestem.
Joanna Nogaj – #JestemPewna, bo wierzę w siebie, posiadam wiedzę, umiejętności i najważniejsze… zaufanie Klientek.
Wioletta Flach – #JestemPewna, że najważniejszą cechą pewności siebie jest wiara w siebie i w to, co robimy. Dzięki niej osiągamy obrany cel i spełniamy marzenia.
Beata Hudziak – #JestemPewna, bo wiem, że niemożliwe nie istnieje.
Mirella Piwiszkis – #JestemPewna, bo działam. Bezczynność bowiem rodzi wątpliwości i strach.
Sylwia Pikul – #JestemPewna, że sukces jest moim przeznaczeniem.
Marzena Kulesza – #JestemPewna, bo jestem kobietą, która ma poczucie własnej wartości.
Danuta Ochał – #JestemPewna, że opanowanie przekłada się na działanie, a to zwiększa poczucie własnej wartości i pewność siebie.
***
Partnerami premiery kampanii #JestemPewna są: Zbylut Galeria i Dom Mody Klif Warszawa, inicjatywa K2 Spotkania na szczycie, Fundacja Ekoenergetyka, Hotel “Białowieski” Conference, Wellness & SPA, Klaudyna Cichocka-Volkov, Forever Living Products, kosmetyki naturalne Uzdrovisco, Wydawnictwo Insignis oraz Club Ritual w Warszawie.
***
*Badanie „Uwierz w siebie” przeprowadzone w 2021 roku, jednym z autorów badania jest Uniwersytet WSB Merito (dawniej: Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie).